Poradna

Tipy

  • Před začátkem užívání produktu doporučujeme změřit a zaznamenat si obvody pasu, boků a stehen a porovnat s dosaženými výsledky po ukončení kúry.
  • Je velmi důležité nepřerušit ketózu příjmem dalších sacharidů; v důsledku přerušení by došlo k následnému zdlouhavému procesu obnovení.
  • Během diety se nesmí konzumovat alkoholické nápoje. Jak je známo, alkoholické nápoje v jakékoliv formě (pivo, víno, tvrdý alkohol…) obsahují vysoký podíl sacharidů.
  • Je také důležité střídání sladkých a slaných jídel během dne, aby nedošlo k deficitu sodíku.
  • Nakládané okurky můžou pomoci k odstranění únavy a nedostatku soli.

Kontraindikace

Program bílkovinové diety Express Diet je nevhodný pro děti, těhotné a kojící ženy, pro osoby během rekonvalescence po nemoci (operaci), osoby s poruchou příjmu potravy, osoby trpící dnou, diabetes I. typu nebo jiným metabolickým onemocněním, onemocněním ledvin a jater, pro osoby s onkologickými onemocněními, onemocněním krve, kardiaky a osoby, které mají podváhu nebo alergii na některou složku produktu.

Symptomy, které se mohou objevit během ketózy

  • Glykogen (zásobní forma sacharidů) uložený v těle vydrží 1 až 2 dny, během kterých můžete pociťovat hlad.
  • U některých lidí se můžou ojediněle vyskytnout problémy s koncentrací, mohou být roztržití a ve vzácných případech pociťovat bolesti hlavy, nebo zažívací potíže. U většiny lidí se naopak nemusí projevit ani jeden z těchto symptomů.
  • Od 4. až 5. dne se bude díky ketonům zvyšovat energetická hladina a zlepšovat kvalita spánku.
  • Při bolestech hlavy je možno užít léky proti bolesti.
  • Nedostatek soli a tekutin je nejčastějším důvodem únavy a závratí během ketózy. Na základě zkušeností doporučujeme zapít několik zrnek mořské soli velkým množstvím vody. Do půl hodiny by se mělo dostavit zlepšení.

Sledování ketózy

Svoji hladinu ketonů můžete sledovat pomocí proužků Ketostix, které jsou k dostání v lékárně. Pokud testovací proužek změní barvu, je tělo v ketóze.
Dalším ukazatelem ketózy je možný zápach acetonu v dechu.

Jojo efekt

Pro zabránění vzniku jojo efektu je důležitý postupný přechod na normální stravu.

Doporučené potraviny při přechodu na normální stravu.

Při přechodu na normální stravu doporučujeme tyto druhy potravin:

  • Zelenina – listová zelenina, rajčata, brokolice, artyčok, kedlubna, květák, pórek, zelený salát, žampiony, kapusta, okurka, cuketa, lilek, patison, tykev, celer, ředkvička, řepa, chřest, špenát, čínské zelí, naklíčená sója, řeřicha, čekanka, fenykl, fazolové lusky.
  • Maso – libové kuřecí, krůtí, hovězí, telecí, netučné ryby (pstruh, úhoř, platýz, candát, žralok, treska, plody moře), králík, libová šunka.
  • Ostatní – tofu, vejce, mléčné výrobky (čerstvé sýry, kyselé mléko, jogurt, tvaroh bez přidaných sacharidů).

Pozor na způsob přípravy jídel, vyhněte se smažení a grilování, upřednostňujte vaření, dušení či pečení na malém množství oleje. Porce zvyšujte velmi postupně.

Pitný režim

Dodržujte pitný režim 2−3 litry čisté vody, minerální vody, vody se šťávou z citronu nebo jiné nekalorické tekutiny denně, aby se dobře odplavovaly odpadní látky a nedošlo k překyselení organismu.
Káva, čaj a Coca Cola zero jsou povolené nápoje, ale do pitného režimu se nepočítají.
Do nápojů můžete přidat nekalorické sladidlo, doporučujeme zdravé varianty jako stévie nebo xylitol.

Ústní hygiena

Nekalorické pastilky a žvýkačky můžou být konzumovány, pokud nezpůsobují plynatost v trávicím traktu.

Cvičení

Během ketózy doporučujeme jen lehké cvičení, jako je chůze, plavání nebo jízda na kole. V případě, že děláte namáhavé cvičení, například v posilovně, doporučujeme, abyste 30 minut před cvičením zkonzumovali 30−50 g sacharidů. Tuhle energii vám zabezpečí například jeden banán.